tisdag 24 februari 2009

Egen härd är guld värd

Jag har de senaste veckorna letat boende i Tel Aviv och satte tidigt ut en annons 'room wanted' på craigslist.org. Det ena erbjudandet flottare än det andra har i en strid ström trillat ner i min inkorg. Påfallande många har kommit från 'israeler' på resa i västafrika (läs: Nigeria) som tyckt att jag verkar reko och gärna vill hjälpa mig. Jag uppmanas naturligtvis att skynda mig med att skicka hyran i förskott enligt givna instruktioner, det är ju många som står i kö och de skulle verkligen bli ledsna om chansen gick mig förbi!

Ett av de 'bästa' erbjudanden jag fått innehöll dessutom bilder av lägenheten i fråga. Centralvärme, parkettgolv och öppen spis i vardagsrummet! I Tel Aviv? Nä, jag tror inte det! De stackars skojarna kan ju inte veta att jag har 25 års erfarenhet av israeliska hem!

Nåja, nu har min svåger Roni på plats letat upp en liten lägenhet i centrala Tel Aviv och skakat hand med ägaren, slutet gott allting gott!

'Varför bor han inte hos sin israelfödda frus stora släkt?', kanske någon undrar? Well, that was plan B!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar