måndag 23 februari 2009

Jag, en bloggare.

Välkommen till min blogg!

Här ska jag rapportera om mina öden och äventyr som oförvägen KY-student på LIA-uppdrag i fjärran land! Min penna är mitt svärd och de tilltänkta offren är de förhoppningsvis intressanta människor jag kommer att möta på min väg mot äventyrens outforskade horisont!

Under månaderna mars t.o.m. maj ska jag arbeta som volontär vid 'the Peres Center For Peace' i Tel Aviv, Israel. Mitt uppdrag: Att med vattenteknologi som socioekonomiskt verktyg främja fred och samarbete mellan människor i konflikt med varandra. Mitt motto: Ingenting är så svårt som det kan verka vara!

Surfa gärna in på denna länk för mer info: http://www.peres-center.org/

Vi hörs!

13 kommentarer:

  1. Hej Christer!
    Med tanke på din författarinsats i ert case i Verksamhets- och affärskompetens så ser jag fram emot att läsa din blogg!

    Lycka till/Gunnar C

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Nu kan även jag följa med dig ut i världen! Lotta

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Jag är stolt över dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Christer och stort lycka till!
    /Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Tack, Elisabeth! Inte minst för ditt stora stöd!

    SvaraRadera
  6. Vackert namn på projektet "Vatten och Fred". Människor med drivkraft och visioner är alltid trevligt att bli bekant med. Risken är väl att du blir kvar i utlandet???

    Hälsningar Tomas Nermark

    SvaraRadera
  7. Hej Tomas och valkommen in! Kul att du vill folja bloggen! Vi far val se hur det blir med jobb i framtiden. Det ultimata vore att jobba vintrar vid medelhavet och somrar hemma men det ar kanske lattare sagt an gjort. Drivkraften finns ju sa vem vet! I annat fall kan jag ju alltid ga tillbaka till att salja reservdelar till lastbilar pa Huzells i Karlstad och se det har aventyret som en kul parantes i livet, men......

    SvaraRadera