lördag 2 maj 2009

Sista sucken

Det ar min sista helg i Tel Aviv. Pa torsdag gor jag officiellt sista dagen pa centret och jag flyttar sedan ut ur lagenheten i Shchunat Ha-Tikva for att bo de sista fem-sex dagarna i Israel hos mina svarforaldrar i Qiriyat Malachi. Jag atervander for en dag till centret mandagen den 11:e men sen ar det slut for den har gangen.

Nasta vecka blir alltsa The Grand Finale pa centret och jag vet redan nu att veckan kommer att bli mycket intressant. Jag ska delta i en internationell tredagarskonferens som the Peres Center haller tillsammans med Fred J. Hansen Institute For World Peace (USA) och man ska dar hitta losningar for att lansera en olivolja som produceras av israeler och palestinier tillsammans. Vi ska bl.a. besoka arabiska olivpressar i norra Israel och som alltid ar bevattningsproblemen en del av fokus. Jag aterkommer naturligtvis och rapporterar om konferensen langre fram!

Torsdag kvall den 14:e ar jag forhoppningsvis hemma i Sverige igen och jag maste erkanna att det ska bli riktigt, riktigt skont att fa komma hem. Tva och en halv manad borta fran Gila och familjen racker gott och val! Mentalt ar klockan installd pa hemfard, nu vill jag hem! :)

Borta bra men Värmland bäst!

1 kommentar:

  1. Inte ens Hans majestät är VÄLKOMMEN hem till oss ner du kommer hem:)))Vi har nog inte tid med honom,Det finns bara en plats för en HANS!!.Två månader har gått fort man 14 dagar är rätt lång vänta tid på nogåt gött:).

    SvaraRadera