tisdag 21 april 2009

Jeansus Nazareus


Gamla Nationalpark

Den andra dagen for vi upp till Gamla, som forutom att vara mycket historiskt intressant ocksa ar ett stort naturreservat bebott av Griffongamar och stora ornar. Klattringen upp till basta utkiksplats var kravande och modosam men beloningen for slitet var skral. Jag sag inga gamar men daremot seglade tre ornar pa mycket hog hojd. De tedde sig dock sa sma dar uppe att det lika garna kunnat vara sparvar. Naja, utsikten var enastaende och motionen valgorande sa det gjorde inte sa mycket.

Da morgonen i bergen var lite kylig hade jag satt pa mig mina enda till Golan medhavda par jeans, de enda jeans som for ovrigt passar mig nagorlunda utav de jag packade ner i Sverige. Jag har namligen gatt ner ca 5 kg sen jag kom hit beroende pa all fysisk aktivitet som promenader och cykling m.m. Nar jag nu ser aterspeglingen av mig sjalv i Tel Avivs valputsade skyltfonster ser jag bara en vandrande kladhog och jag far snart antingen ata upp mig eller shoppa nytt. MEN, det var inte dit jag ville komma; pa nedvagen fran naturreservatet sprack hela baken upp pa mina jeans, kall bergsluft letade sig genast girigt in i mina byxor och jag kunde bara tacka min lyckliga stjarna for att jag dagen till ara satt pa mig rena, svarta Sloggi. Ska man ga med rumpan bar ska man gora det med stil, tycker jag! Jag behover val knappast namna den oforstallda gladje det hela bringade mina 'kara' svagrar.

Resten av dagen var ett enda langt exhibonerande av mina adlare delar, folk log, barn fnissade och pekade, hundar nosade, viftandes pa svansarna och jag gomde mig sa gott jag kunde bakom mina Velodrom solglasogon. Ett nytt par 'akta' Levi's inkoptes dock senare i Nazaret for ca 400 kr men de maste ha kommit direkt fran tryckpressen eftersom den prestigefyllda Levi's-etiketten baktill efter bara en dag sag ut som ansiktet pa en sondergraten gatflicka fran Quartier Latin i Paris.

Strunt samma, jeansen sitter fint och fyller sin funktion, bokstavligt talat!
.
(Bild: http://www.parks.org.il/ParksENG/company_card.php3?CNumber=508481 )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar