tisdag 14 april 2009

Mot Golanhojderna!

Mina trygga guider, Roni och Asher

Da var det dags for langledigt igen! I morgon intrader den andra helgen i pesach och jag passar pa att aka pa en tripp till Golanhojderna tillsammans med mina svagrar Roni och Asher. Det passar mig utmarkt eftersom jag da far tillfalle att pa nara hall studera landets viktigaste vattenkalla, Genesarets sjo. Roni ska ge mig en lektion i stillestandslinjer och ockuperade omraden och vi ska ta en titt pa den overgivna staden Quneitra (igenom kikare vill saga) som ligger i ingen-mans-land mitt emellan Israel och Syrien alltsedan Oktoberkriget 1973.

Jag raknar med att resan ska ge mig mycket vad galler vattenforutsattningar, krigshistoria, dagens situation och inte minst avkoppling. Om jag nu inte hittar en uppkopplad dator nagonstans pa vagen lar det bli ganska tyst pa bloggen fram till mandag da jag ska vara ater i arbete. Jag hoppas kunna kompensera det med nagra fina historier fran var resa nar jag kommer hem!

Ha det bra, mina vanner! Vi hors snart igen!

Till topps!

2 kommentarer:

  1. Hej älskling.Ta dig en dopp i Genesarets sjö detta kan hjälpa oss i fram tiden:)).Ha en underbar helg med Rony och Aser.

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig ssssså tryggt att släppa dig med de två ko ko;=)) på äventyr.Tur att jag vett att du kan ta hand om dig, och de om det behövs.Älskar dig.Nu ska jag gå och ZZZZZZZZ.

    SvaraRadera