onsdag 8 april 2009

Oh, Lucky Day!

Noam med pappa Tom

Klockan 3:45 inatt, lokal tid, vacktes jag ur min latta somn av ett efterlangtat telefonsamtal! Ivrig, nyvaken och forvantansfull trevade jag i totalmorkret efter telefonen vilken betedde sig som an blot tval nar jag val fick tag pa den. Efter att ha fangat den for tredje eller fjarde gangen lyckades jag till slut halla fast den och tryckte snabbt in knappen med den grona luren. Gila meddelade trott och mycket lycklig fran andra anden att vi numera kan titulera oss 'mormor' och 'morfar'! Lille Noam foddes strax fore kl. 02:00 pa Karlstad BB utan komplikationer. Min upprymdhet och gladje gjorde det omojligt att somna om och jag borjade genast att fantisera kring kommande ar som relativt ung och leksugen morfar! En ny och efterlangtad fas i livet har inletts och ingen kan vara en lyckligare morfar an jag! :)

Den glada nyheten var absoluta klimax pa ett av de battre dygnen i mitt liv. Tidigare under dagen firade vi pa centret nya friska anslag till det mycket angelagna projektet 'Strawberries for Peace' vilket kommer att skapa forsorjningsmojligheter for fattiga palestinska bonder i annars ofruktsamma omraden pa Vastbanken. Vi skalade i smuttar av vin, at sota kakor och onskade varandra 'Chag Sameach', trevlig helg! Oren sken som sola i Karlstad och vi lamnade kontoret glada for att fira 'pesach' tillsammans med vara familjer!

Senare pa kvallen bankade jag mig framfor Rinats 24-tums datorskarm for att se Farjestad-HV71 direkt pa kanal 5 och utgangen av den matchen gjorde ju inte dagen samre! Farjestad vann en rafflande match med 3-2 i sudden och Rinats grannar torde ha lart sig ett och annat svenskt kraftuttryck under kvallen.

Men dagens under stannar inte vid ovanstaende handelser! Nagonstans i mitten av den andra perioden blev jag obevekligen pamind om att jag glomt att ata ordentligt under dagen och magen borjade att knorra betankligt! En snabb titt i Rinats kylskap gav vid handen att hon tydligen planerat matinkopen till dagen darpa, ty dar fanns ingen hungerlindring att fa! I samma ogonblick som jag stanger kylskapet knackar det pa dorren och tro det eller ej; utanfor star Rinats granne med en jattepizza i kartong, forklarar att hon bestallt for mycket och undrar om vi mojligen vill ha den. 'Of coooooooourse!'

Jag maste ha gjort nagot bra pa sistone!

Jag var dessutom ensam i lagenheten och borjade genast road fantisera om hur jag snabbt at upp hela pizzan och gomde den tomma kartongen under soffan i vardagsrummet. I verkligheten at jag forvisso upp hela pizzan men jag gomde aldrig kartongen! Turligt nog var det en mätt Rinat som kom hem.

Oh, Lucky Day! :)

4 kommentarer:

  1. Ja herregud:)

    Visst känns det härligt?:) En ny familjemedlem! Och vi ska få träffa den idag!!! Tror att alla vill att du är hemma nu... Men snart är det din tur också.

    Mitt latenta hockey-intresse väcktes till liv under gårdagens match. Kan inte säga annat än att den var jääävligt spännande! Ikväll blir det nog att beskåda guldmatchen på ett knökfullt och spänt Pitchers, om vi får plats vill säga:)

    Älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till den nya titeln "morfar". En mycket lycklig Gila mötte mig på jobbet i dag.

    STORT VARMT GRATTIS!!!
    /Linda

    SvaraRadera
  3. Tack sa mycket, Linda! Hoppas att allt ar bra med dig och din familj!

    SvaraRadera
  4. Tänk att den lilla knyte kan göra en sssså lycklig.Han är den vakrast pånke jag har sett.Vår dotter och Tom är så underbara föreld rar.

    SvaraRadera