söndag 12 april 2009

Yezz, man!

Min svager Yuval i grillartagen

Jag ar tillbaka i Tel Aviv och jobbet vilket kanns valdigt bra! Helgen i Sderot har pa manga satt varit underbar, avslappnande, social och framfor allt matrik, men ... ganska langtrakig faktiskt. Att sitta och jasa i bekvama utemobler och fa den enda motionen nar man hasar over till matbordet ar inte riktigt min melodi och jag ser nu fram emot att kunna ta mina tvatimmars kvallspromenader langs strandpromenaden i Tel Aviv utan att nagon tycker att jag ar underlig. Ikvall ska jag dessutom besoka jazzklubben 'Shablul' tillsammans med Or, Gilas systerson, och jag ser verkligen fram emot att fa komma i rorelse igen!

Halvdagen pa kontoret (p.g.a. helgen) har annars agnats at finslipningar av diverse forfragningar om ekonomiskt stod till varierande, mycket angelagna vattenprojekt. Fordelen med att forfatta dessa forfragningar ar att man lar sig mycket om de olika projekten och man inser vilken betydelse de har for regionen i termer av teknologi, humanism, valstand och inte minst fred. Dessutom far jag mig en duvning i det engelska spraket som heter duga! Jag hoppas verkligen att jag kan formedla min egen entusiasm 'in english' pa ett satt som attraherar presumtiva bidragsgivare. Det ar alltid lite lattare pa varmlandska!

Annars ar det lite stiltje for narvarande pa jobbfronten da mer an halva Israel tycks ha mellandagsledigt och som jag tidigare uttryckt; Dessa forb.. helger! :)

Nu ska jag packa ihop, cykla hem och parfymera mig infor kvallens jamsession!


Yezz, man!





3 kommentarer:

  1. Påskmat med sill jonssons och lax och fram för allt "NOAM" ,slå det om du kan:)).Nej!! vi saknar dig till förbbbbbbbannelse.(:förlåt för alla tårar du få höra varje gång vi pratar:).GÖtta dig så mycket du kan du förskener det. ÄLSKAR DIG.

    SvaraRadera
  2. Är varje dag ett äventyr därnere?

    Men inga vårblommor och vårfåglar?

    /Tomas

    SvaraRadera
  3. Hej Tomas! Varje dag kan vara ett aventyr om man vill men arligt talat; ibland (inte sa ofta dock) aker jag bara hem, laser in mig, oppnar en bok och ar hur trakig som helst! Det kan vara bra med balans.:)Har jag hort i alla fall!

    Varfaglar och d:o blommor har kommit och gatt! Idag hade vi over 30 grader i Tel Aviv och man kan nog saga att sommaren ar har! Vill man titta pa 'birds' kan man dock banka sig nere vid stranden! :) Ett annat tecken pa sommar ar att jag inte langre kan lagra frukostmjolken pa det tidigare ganska kalla stengolvet. Surt sa räven!
    (Jag har inget kylskap, namligen!)

    SvaraRadera