torsdag 5 mars 2009

Framme!

Da kor vi vidare!
Som ni ser far vi klara oss utan prickar och ringar over a och o hadanefter! Jag hoppas att det gar bra att lasa anda!
Efter en laaaaaaaaang och traaaaaaakig men helt problemfri resa anlande jag slutligen till Tel Aviv! Min kare svager och baste van Roni motte upp vid Ben Gurion Airport och klockan 5:30 satt vi sedan pa stranden i Tel Aviv och at frukost. Staden som aldrig sover holl pa att vakna!
Roni hade forvarnat mig om en ovanligt kall 'vinter' i Israel men allt ar relativt och jag klarade mig fint i min T-shirt! Roni daremot satt och huttrade i sin skinnjacka! Jag kommer ju ihag vad karln fros da han halsade pa mig mitt i smallkalla januari for nagra ar sedan!
Efter frukosten for vi sa till den lagenhet som ska vara mitt hem fram till mitten av maj. Jag ar en valdigt okrasen och openminded person vilket hjalpte mig nar jag fick se lagenheten. Den var sa skitig sa att man kunde plantera morotter mitt pa golvet. Idag har jag drankt lagenheten i klorin och skrubbat utav bara fasen! Nu skiner allt och Gila kan vara riktigt stolt over mig! Pa kopet har jag fatt Israels renaste hander och knan!
Nu ar det folk som otaligt rycker och sliter i mig! Vi ska pa brollopsforfest i Richon Le Zion, en forstad till Tel Aviv! Sjalva brollopet gar av stapeln pa torsdag den 12:e!
Men nu ar vi igang igen och jag aterkommer sa snart jag kan!

3 kommentarer:

  1. Hej paapi!

    Sitter med mamma i telefon och har nyss haft högläsning från din blogg. Har försökt hjälpa henne med att logga in på internet utan framgång!:P

    Mamma säger: Jag är stolt över dig och jag tycker att det var fiffigt av dig att lägga kläderna i köksskåpet! Din sida av sängen är skönast i heeeela världen!

    Hoppas att ditt hem känns någorlunda trivsamt. En morotsodling låter dock inte helt fel! Ät massor med falafel för min skull!
    Hälsa den galna släkten och ta hand om dig. Tänker på dig massor.

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. heeeeeeej pappa...

    gött att höra att resan (trots tristess) har gått bra och att du är på plats och igång..

    idag skall vi tjejer inviga vår nya tv (50") hehehe med film och och massor av godis och god mat (notera ordningen)!
    hoppas att du får en mysig kväll vart du än hamnar!

    hälsa mormor och morfar med massor av pussar och kramar när du träffar dom och även Rothem och Alma, saknar dom massor...

    ta hand om dig!!! massor av pussar och kramar från oss..

    SvaraRadera
  3. Hej puddingar! Jag ska krama alla! Jag alskar er och saknar er! P&K fran pappa!

    SvaraRadera