måndag 2 mars 2009

Tjeck up

Som brukligt är 24 timmar före avgång ringde jag idag upp Czech Airlines för att få min flight bekräftad. Det var ju ett tag sen jag bokade och vem vet vad som hänt sen dess. En smatterpratande dam svarade på svenska med en tydlig, charmig, tjeckisk brytning. Här är samtalet i sammandrag:

-Czech Airlines, god middag!
-Hej! Jag vill bara få bekräftat att flight OK0491 den 3/3 avgår enligt schema!
-Jaha.Vad har du för bokningsnummer?
-Öhh...MSX, fyr....
-Nej, det är inte vårt bokningsnummer!
-Öhh...nähä...kanske 5OZ...
-Nej, inte det heller! Har du bokat via nätet?
-Ja, på doodle.s...
-Då måste jag ha ditt flightnummer!
-Öhh..ja...OK0491...
-Vad heter du i efternamn?
-Pettersson...
-Är det med två 't' och två 's'?
-Ja...
-Jaha, du skall resa med flight OK0491 i morgon kl. 17:30!
-Öhh..Ja, jag vet, ville ba...
-Du landar i Prag kl. 19:25!
-Ja, okey, då ve..
-Avgång från Prag till Tel Aviv kl. 23:55!
-Ja, men då s...
-Ankomst Tel Aviv kl. 04:35!
-Ja..öhh..alltså, inga ändringar då..?
-Nej!
-Öhh..tack då!
KLICK!
Som älskare av vardagskomik är det bara för mig att tacka och ta emot!

2 kommentarer:

  1. *ASG* :)))
    det där med att tala "samma" språk är inte alltid så lätt vare sig vi talar samma språk eller inte...hmmm förstår du vad jag menar..:P

    SvaraRadera