söndag 15 mars 2009

Ute och cyklar

Efter en lyckad brollopsfest i torsdags kvall agnade jag sedan helgen at cykelrenovering och rekreation i bergen kring moshav Shoresh. Min svager Asher lanade mig en illa skott och punkterad mountainbike vilken jag efter nagra timmar hade forvandlat till en skinande fullblodsracer! (Naja!) Ibland har jag nytta av mina fardigheter som f.d. bil- och maskinmekaniker. Om ni dessutom hade sett min svagers s.k. verktygslada hade ni ocksa insett att jag har kvaliteter som magiker.

Min svager blev sa avundsjuk pa den fina nyrenoverade cykeln att han erbjod mig att fa lana en av sina nyare cyklar istallet, 'sa kunde ju han ha den dar gamla nar han motionerade pa helgerna'. Never, ever gosse! Jag har ju lart kanna varenda skruv & mutter pa 'min' cykel! Nu vet jag att den kommer att halla i Tel Aviv trafiken! Bromsar har den ocksa!

Helgen i Shoresh var for ovrigt regnig, grakall och blasig, inte alldeles olik en svensk ovadersdag i juni. Skitvadret till trots gick vi pa hiking i de omgivande bergen vilket var valgorande efter en vecka i avgaser och buller.

Nu ska jag packa ihop och cykla hem efter en dag pa kontoret. Om nu cykeln star kvar vill saga. Enligt mina svagrar ar det bara en tidsfraga innan cykeln ar stulen (Tel Aviv standard) och jag kanske snart star dar med mossan i hand och undrar hur det nu var med den dar nyare cykeln han hade, Asher.

3 kommentarer:

  1. Hej Svärfar!

    Kul att du har landat i det förlovade landet//:)

    Har varit super kul att läsa dina första dagar,
    och jag som dysläktiker har kul nu när du skriver sämmre än mig för en gångs skull för jag kan skriva ÅÄÖ,ÅÄÖ,ÅÄÖ.

    Jag kan se att du trivs och VET att du kommer lyckas bra med ditt arbete så
    Keep up the good work.

    Stolt Svärson

    SvaraRadera
  2. Jag har inte bara en underbar fru och tre ljuvliga dottrar, jag har en fantastisk svarson ocksa! :) Baruch Ha-shem!

    SvaraRadera
  3. Ja.Tänck att du ut och cykela!!!!!Men tänk att vi är så lycklig lottad att ha dig med.krammar din gila

    SvaraRadera