torsdag 12 mars 2009

Fredag pa torsdag, mandag pa sondag

I dag ar det torsdag och torsdagarna har fungerar som vara fredagar d.v.s. det ar vanligtvis sista arbetsdagen i veckan. Jag slutar vid lunch idag eftersom jag maste hinna ta taxibussen till Shoresh, en moshav pa vagen till Jerusalem. Ikvall stundar marockanst-jemenitiskt judiskt brollop och jag vet redan pa forhand att det kommer att bli en ganska vild tillstallning!

'Been there, done that, got the scars to prove it!'

Min halva arbetsdag har agnats at research av potentiella bistandsgivare och jag inriktar mig initialt pa Skandinavien. SIDA och UD i Sverige, NORAD och UD i Norge, UD i Danmark osv. Jag forsoker att kartlagga deras mojligheter till samarbete och hoppas kunna presentera min research nagon gang i borjan av nasta vecka.

Harligt! Pa sondag borjar mandagen! Jag har val aldrig nagonsin tidigare onskat att arbetsveckan ska borja redan pa sondag!

2 kommentarer:

  1. man ska var försiktig vad man önskar sej!!!!!
    Lörda morgon med tidning och kaff utan dej smaka inte samma, så det kan va måndag här redan på lördag=).Ha det kullllll ikväll med min dampiga familj,Älskar de endå.Kramma mamma o pappa .puss på dej.

    SvaraRadera
  2. Hej Christer!
    Maria Marcault från Nya Wermlands-Tidningen här. Gila tipsade mig om att du gör din praktik i Israel, jag skulle jättegärna vilja veta mer om det.
    Tänkte boka in en telefonintervju imorgon fredag, men ser att du har fredag redan idag =)
    Kanske du vill ställa upp på måndag? Du kan väl maila mig är du snäll!

    Mvh Maria
    maria.marcault@gmail.com

    SvaraRadera